Παρασκευή 10 Μαρτίου 2023

Unsung heroes

Αφανείς ήρωες

Αγαπημένες μου φίλες, αγαπημένοι μου φίλοι, σας παραθέτω ένα ποίημά μου, γραμμένο ειδικά για τη Μίνι Σκυτάλη #5 που διοργανώνει με μεγάλη επιτυχία η Μαίρη. Πώς σας φαίνεται;

Dear friends, I present you my poem, written especially for the Mini Baton Pass #5 that Mary organises with great success. What do you think?


Εμπνεύστηκα από τη φωτογραφία της Μαίρης

Inspired by Mary's photo



Αφανείς ήρωες

Εσύ που πίνεις τον καφέ σου στο γραφείο, ή στο απέναντι καφέ,
που δυσανασχετείς αν δεν είναι αρκετά ζεστός ή κρύος,
που θες γλυκαντικό στη μύτη του κουταλιού και όχι παραπάνω,
στάσου μια στιγμή και αναλογίσου.

Ποιος φύτεψε τους σπόρους;
Ποιος πότισε το φυτό να μεγαλώσει;
Ποιος το σκάλισε, ποιος όργωσε το χωράφι;
Πόσοι δούλεψαν ολημερίς για τη φροντίδα του;
Πόσα χέρια χρειάστηκαν για τη συγκομιδή;
Και πόσα για το καβούρντισμα των σπόρων και την άλεσή τους;

Αυτών των σπόρων που κάποιοι, λίγοι, πλούτισαν πουλώντας το συσκευασμένο προϊόν,
και έδωσαν "απλόχερα" ένα πιάτο φαγητό σε αυτούς τους πολλούς που μόχθησαν για όλα.
Σκέψου τους αφανείς ήρωες σε Αφρική και Βραζιλία, αλλά και σε κάθε γωνιά του κόσμου,
και πάψε πια. Δείξε σεβασμό και υποκλίσου στην ανωτερότητά τους. Το αξίζουν.


Please use the translate button
to read my poem in your language.


Linking up to Mary's Mini Baton Pass #5



14 σχόλια:

  1. Give it up, Mia!! A big THANK YOU to you for writing this poem and to all those who work hard and are exploited despite giving us the necessary to live and even more!
    Hugs

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ καλό. Με ανατρίχιασε κάθε λέξη που διάβαζα. Μπράβο Μία μου φυσικά δεν περίμενα κάτι λιγότερο από σένα....Μας προβλημάτισες με τις αλήθειες σου και ελπιζω να άλλαξε νοοτροπία έστω ένας εξ ημών. Άξια!
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πόσες φορές τα σκέφτομαι όλα αυτά που εμείς θεωρούμε δεδομένα και δεν δίνουμε καμία μα καμία σημασία.
    Σε ευχαριστούμε για την υπενθύμιση!!

    Καλό σαββατοκύριακο σε φιλώ 🌷

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εγώ έχω να καλοδεχτώ και να χαιρετίσω, Μία μου, την κοινωνική ευαισθησία, που βγάζει η συμμετοχή σου, με τη φόρμα ελεύθερης ποίησης. Είναι ένα θέμα, που δυστυχώς, περνάει χωρίς πολύ σκέψη σε όλους μας. Έρχεται το σκεπτικό σου, τα ερωτήματα και οι υπομνήσεις να τα φέρουν στο προσκήνιο. Νομίζω για αυτό, αυτό σου το ιδιαίτερο ποίημα είναι πολύ σημαντικό καλή μου φίλη.
    Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Νομίζω πως κάτι ήξερες που κρατήθηκες τελευταία! Τι να πω για την κάθε κουβέντα που πέφτε βαριά στη ψυχή μας σαν την πέτρα; Πόσο αληθινό, και πόσο βαθύ το μήνυμα που μας λες ξεκάθαρα! Πέφτει στο πρόσωπο σαν μαστίγιο η γραφή σου! Σ' ευχαριστώ πολύ κορίτσι μου! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ηταν η εικόνα που κανένας δεν την είχε επιλέξει Μία μου και την έκανες τόσο ενδιαφέρουσα με το θέμα των στίχων σου! και πόση αλήθεια και νόημα είναι ότι έχεις γράψει!
    Τα συγχαρητήρια μου φίλη για την συμμετοχή να είσαι καλά και να περνάς όμορφα με ότι κάνεις φιλιααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αληθινό! Οι έχοντες απολαμβάνουν τα προϊόντα των χωρών, όπου οι κάτοικοι τους, ζουν κάτω από το όριο της φτώχιας. Ειδικά σε αυτές τις χώρες, οι καφεφυτείες ανήκουν σε τσιφλικάδες με σειρά εξαθλιωμένων εργατών από κάτω. Μα και στη χώρα μας, έχετε την εντύπωση ότι ο παραγωγός, εισπράττει το κόστος της παραγωγής του. Στις περισσότερες καλλιέργειες όχι. Αν έλειπαν οι επιδοτήσεις, τα χωράφια, με όλες τις συνέπειες, θα είχαν εγκαταληφθεί προ πολλού.
    ¨Όμορφο θέμα διάλεξες, τροφή για σκέψη!
    Την Καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ρένα Χριστοδούλου12 Μαρτίου 2023 στις 6:41 μ.μ.

    Μπράβο Μαρία μου!
    Έχεις απόλυτο δίκιο!
    Μακάρι να σκεφτόμασταν κάθε στιγμή αυτούς τους αφανείς ήρωες όπου γης.
    Όχι μόνο του καφέ, αλλά όλων των προϊόντων και να σεβόμαστε κι αυτούς και το ίδιο το προϊόν.
    Συγχαρητήρια!
    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολύ ιδιαίτερο το ποίημά σου, με σπουδαίο κοινωνικό μήνυμα... μας βάζει σε σκέψεις.....απολαμβάνουμε τα αγαθά, χωρίς να σκεπτόμαστε αυτούς που μοχθούν για να μας τα παρέχουν....Καιρός να ευαισθητοποιηθούμε γιά όσους , όπου γης, κοπιάζουν και γίνονται υποκείμενα σκληρής εκμετάλλευσης....Μπράβο γιά την σκέψη σου και τους στίχους !

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Love to read your comments.
Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλιά σας.